Doorgaan naar hoofdcontent

drie keer Julia drie keer anders #2

Toen ik dit stofje zag op de facebookpagina van Madeline De Stoffenmadam was ik onmiddellijk verliefd. Enkele dagen later kon het besteld worden in de webshop en toen bleek de prijs ook beter mee te vallen dan verwacht, dus twijfelde ik niet langer en kocht het.

When I first saw this fabric on the facebook page of Madeline De stoffenmadam, I instantly fell in love. A few days later I was able to buy it online and I didn't regret it for one second.

Af en toe kan een avondje naaien met snel resultaat, precies zijn wat ik nodig heb na een drukke dag.
De dag dat ik deze Julia maakte was er zo eentje.
Het stofje lag al geknipt klaar dus daar hoefde ik al geen tijd meer in te stoppen, ik kon direct beginnen naaien.
Deze Julia is er eentje met de gevouwen kraag. Dit is niet echt moeilijker dan de basisversie, het koste mij hooguit een kwartiertje extra.

Sometimes some me-time with my sewing machine and a quick result is all I need after a busy day. The day I made this Julia was a day like that.
Everything was cut beforehand so I could start right away. For this fabric I had chosen the folded collar. It was not necessary to be nervous about that part. It only took me 15 min longer than the basic version.




Naaien na een druk dagje heeft wel één nadeel, de concentratie. De vogeltjes staan omgekeerd op de mouwboorden en boord onderaan. Ik vond het niet storend genoeg om de boorden (met de overlock genaaid) terug los te tornen, dus liet ik het maar zo.

Sewing after a busy day has one disadvantage, the concentration is not that high. As some of you might already have noticed, the birds are turned upside-down. Since I was using my surger, I decided to leave them like that instead of taking my seam ripper to loosen everything.

Op de foto's kan je zien dat onze verbouwingen al goed gevorderd zijn, we hebben al gedeeltelijk een vloer en geschilderde muren. De zeteltjes zitten trouwens echt zalig.

As you can see on the pictures, or renovation project is almost finished. We almost have a complete floor and painted walls. 


stof: Madeline De Stoffenmadam (Lier)

patroon: Julia sweater (Compagnie M)

Reacties

  1. Heel tof! Julia's met zo'n kraag vind ik altijd de mooiste :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank u! ik vind die ook het mooiste, het enige vervelende is dat het een wijde halsuitsnijding is en je dus heel goed op je t-shirt moet letten dat je eronder draagt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

een nieuwe winterjas

Zo'n dagje naaiweekend dat is niet alleen de ideale gelegenheid om veel stukken af te werken, in mijn geval dan vooral de iets simpelere stukken, maar ook om inspiratie op te doen. Zo was er iemand bezig met de jas uit de voorlaatste la maison victor te maken, een jas die mij wel aansprak maar waarvan ik het flapje achteraan niet zo graag zag. Zij maakte voor en achterkant gelijk en kon mij zo overtuigen van de jas. Ze liet ook de opgenaaide zakken weg. Ik ging dus voor een copy paste.


Het stofje kocht ik enkele jaren geleden op het stoffenspektakel in Kortrijk met de bedoeling er de cloé jas mee te maken. Maar na een testversie van dat model, dat ik eigenlijk nooit gedragen heb, belandde dat plan in de vuilbak. Aangezien ik genoeg stof had, besloot ik nu verder te werken met dit stofje in plaats van een nieuw te kopen, alleen de voering moest ik nog bijkopen.


Als voering koos ik voor French Terry (of dikke tricot zoals het verkocht werd door onze noorderburen op het stoffenspekta…

Nog snel een jurkje

De dag voor we op reis vertrokken had ik nog wat tijd over (en het weer zat niet echt mee), nadat ik nog een uurtje was gaan fitnessen leek het maken van een jurkje mij wel een leuk tijdverdrijf.
Het stofje kocht ik oorspronkelijk om er de Osaka uit La maison victor mee te maken, maar de berichten op blogs en sociale media zorgden ervoor dat ik dat plan opborg. Maar in de nieuwste uitgave van het boekje stond ook een jurkje dat ik wel tof vond: de Genova. Het leek mij een ideaal jurkje om mee te nemen op verlof want het is luchtig, maar ook eentje dat ik nadien nog gemakkelijk kan dragen om te gaan dragen, want niet te bloot.





















Ik begon dus met het patroon over te tekenen. Omdat ik besloot om de hals af te werken met biais ipv beleg, betekende dit dat ik maar 4 patroondelen moest overtekenen. Nadat ik het bovenstuk nagemeten had, besloot ik om dit 3 cm te verlengen om het zo wat te kunnen laten bloezen aangezien het toch een vrij wijd patroontje is. Door mijn last minute wijziging van …

een beetje teveel stof

Ik wou heel graag eens een grafische trui voor mezelf proberen (die raakte nog niet op de blog) dus bestelde ik stof, per ongeluk veel stof zelfs en combineerde ik met een couponnetje rode french terry om wat contrast te bekomen, want dat is in. Het resultaat van dat experiment zie je hier ooit wel eens verschijnen als het op foto raakt ;-). Maar ik had dus teveel stof en aangezien sweaterstof veel plek inneemt kon mijn schuif niet meer toe... er drong zich dus een oplossing op.
Ik besloot om nog iets voor mijn zus te maken, een sweater kan iedereen wel gebruiken. Daarvoor nam ik een aantal la maison victor boekjes mee en ook wat modelletjes om te passen. Ze koos hierbij voor de Fenna. Nu hoorde ik al veel mensen vloeken op het maken van de punten en het laten doorlopen van de strepen op alle stukken. Toen ik dit aan mijn mama vertelde zei ze dat de voorkant het bijzonderste was en mijn zus waarschijnlijk ook enkel de voorkant had opgemerkt (wat bij mezelf het geval was geweest toen i…