Doorgaan naar hoofdcontent

Maggie from Bella Sunshine Design

For English scroll down



Een longsleeve is een basic die iedereen wel in zijn kast heeft, degene die in mijn kast liggen beginnen toch wat te verslijten. Het was dus tijd voor wat uitbreiding, maar gewoon kopen dat zou maar saai zijn ;-). Ik plande dus een Raegan Raglan tijdens het naaiweekend, maar toen ik de oproep van BSD zag om de Maggie te naaien voor hun Sunday Sale besloot ik mijn planning te veranderen. Ik koos als eerste versie de top met 3/4 mouwen en liet hen beslissen welke neklijn (dit is de hoge neklijn)



Dit stofje is een couponnetje dat ik enkele weken terug bij de stoffenmadam kocht, het lag er al enkele weken en ik liet het braaf liggen, maar als het er zo lang ligt dan is het voorbestemd toch? Ik moet trouwens zeggen dat het een superkwaliteit is.



De tweede top is er eentje met lange mouwen gemaakt uit een stofje van Chat Chocolat, ik kocht het stofje bij Bobby Sewing in Boom. Naar mijn gevoel een winkeltje met een heel beperkt aanbod maar deze was in korting en vond ik heel mooi, dus er was duidelijk genoeg stof die dag ;-).



I really needed some extra tops with long or 3/4 sleeves and I was actually planning to sew an extra reagan raglan from BSD this weekend, so when I noticed the call from BSD to sew the Maggie for the Sunday Sale by the end of Saterday (their Saterday, so Sunday for me), I decided to apply. I chose the top length and 3/4 sleeves and let them decide which neckline I needed to sew.

The fabric was already in my stash and only needed to be prewashed so I could start quite fast. On friday I left for a sewing weekend and this top was the first thing I made that evening together with a sweater for my husband (which will be blogged soon). This fabric was bought at de stoffenmadam, my favorite shop. It was a coupon that I ignored for some time. But before I went there in January I told myself that I was allowed to buy it if it was still there and it was.



The second top was made on Saturday  after I had taken pictures of version 1. The fabric of this version is from Chat Chocolat, a Belgian brand. I bought the fabric at Bobby Sewing in Boom, a store not that far from where I live. They don't have a lot of fabric but this one I liked very much and it was on sale, so I was extra happy. I really like the quality of the fabric and the sparkling stars on it.

The pictures are taken by Caroline during our sewing weekend, such a pitty it was raining that day because it is actually a really nice environment to take pictures.

For those that are quick, the pattern is on sale during the Sunday Sale at BSD when you are a member, so join the facebook group and get the pattern.

PS: Yes I got a free copy of the pattern in exchange of my pictures, but what I write here is my honest opinion, I really like the fit and the fact that it is a good basic. 

Reacties

  1. Heel mooigedaan. En ik vind het een zeer mooi stofje, zo'n couponnetje kan je inderdaad niet laten liggen ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, couponnetjes zijn altijd een leuk excuus om stof te kopen ;-)

      Verwijderen
  2. Het model en de kleuren staan je supermooi! Basic maar makkelijk te combineren als het wat chiquer moet zijn. Deze zullen ook snel verslijten denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, ze hangen al alletwee te drogen en dat een weekje na het maken dus dat wilt al wat zeggen

      Verwijderen
  3. eenvoud siert. Dit lijkt me een patroontje om meer te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, ik kocht al twee extra stofjes hiervoor voor exemplaren met korte mouwen deze lente

      Verwijderen
  4. Heel mooie shirts, en absoluut niet “basic” !
    Precies ook lekker lang...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, inderdaad ze komen lang genoeg wat ik wel kan appreciëren zodat het niet omhoog kruipt

      Verwijderen
  5. Wel fijn als dat uit een couponneke gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad zo weet ik nu ook dat ik veel minder stof nodig heb dan in de tabel staat 😉

      Verwijderen
  6. Wat een mooi T-shirtmodel! Het staat je echt goed! En zo'n basic is inderdaad altijd handig om in je kleerkast te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt, ik ben er heel blij mee, de wijdere modellen die je vaak ziet de laatste jaren zie ik wat minder graag (al zijn ze uiteraard wel mega comfortabel) dus ik was heel blij met deze

      Verwijderen
  7. Prachtige stofjes!
    Dat patroontje moet ik ook op mijn to sew lijst zetten. De Raegan stond er al op, maar deze zit er ook heel comfi uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker erbij zetten op je lijstje, de pasvorm is bij allebei heel leuk, de ene is gewoon een raglan en de andere een gewone ;-)

      Verwijderen
  8. Twee heel mooie T-shirts. De gebruikte stoffen zijn ook erg mooi en ze staan je geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat passen die T-shirts jou goed! Dat patroontje ga ik onthouden, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, altijd leuk als ik een onbekend patroontje in de kijker kan zetten

      Verwijderen
  10. Wat een mooie stof-patroon combi! Maggie is idd fijn om te maken en sluit mooi aan. Soms krijg ik wel vreemde plooien ter hoogte van mijn oksels, maar ik draag mijn versies toch ook verdacht graag 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, inderdaad heel fijn om te dragen, ik denk dat ik de zwarte nog eens aandoe deze week

      Verwijderen
  11. Hele leuke t-shirts, ze staan je echt goed.
    Ik ben ook heel tevreden over de pasvorm van de BSD-patronen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.

Er werd nog eens genaaid!

  Als je de voorbije blogberichten bekijkt dan zou je denken dat ik mijn naaimachine verkocht heb en ingeruild heb voor wat breinaalden. Nu staan nog niet eens al mijn breiprojecten op de blog, maar mijn naaimachine die stond toch ook wel weer naar mij te lachen. Ik was de zin wat kwijt om te naaien, twee jaar met vrij veel thuiswerken maakten dat ik niet zoveel nodig had. En daarnaast verloor ik mij wat in perfectie zoeken door de foute accounts te volgen op social media. Enkele weken zo weinig mogelijk op instagram en facebook later, vond ik beetje bij beetje mijn sewing mojo terug.  De oorzaak van die terugkerende liefde was het maken van verjaardagskroontjes, maar die kan ik jullie nog niet tonen. Direct na de kroontjes nam ik een zak met restjes stof van een handtas bij de hand (ik toon je die zo dadelijk want ik zag net dat die de blog nooit haalde) en maakte ik op het gevoel een variant van de vinktas. Een tas die qua afmetingen gebaseerd is op de restjes die ik nog had en als d