Doorgaan naar hoofdcontent

linkparty: Tara knitting pattern Fibre Mood



Voor deze linkparty van fibremood was het de bedoeling dat we een patroon (naaien of breien) uit het nieuwe magazine zouden maken. Eentje dat nog niet uitgekomen was toen we het moesten maken.
De foto's van de breipatronen werden het eerst vrijgegeven. Moeilijk om dan al te beslissen of ik zou breien of naaien (beide mocht ook maar zoveel tijd had ik niet), maar aangezien het naaipatroontje pas enkele dagen voor ik op congres vertrok zou doorgestuurd worden (en die dagen al vrij goed gevuld waren), besloot ik voor breien te gaan.



Dit breipatroontje is er eentje voor naalden nr 8 en 10, het gaat dus snel vooruit. Gelukkig want anders was ik niet rondgeraakt op zo'n korte tijd. Zeker omdat ik halfweg het achterpand besloot om opnieuw te beginnen. Nu was ik net op tijd om alles af te krijgen en foto's te nemen voor we op een korte citytrip vertrokken

Breiwol kopen als het buiten over de 30 graden is, dat was ook iets nieuw, moeilijk kiezen dat kan ik je zeggen ;-). Geen idee of ik mijn keuze deze winter te zomers zal vinden of niet, maar ik ging hiervoor naar Zeeman en kwam thuis met grijze wol. Gelukkig was het op de dag dat ik de foto's nam een pak frisser. Aangezien deze julia wol normaal gezien voorzien is voor naald 7-8, breide ik deze trui met dubbele draad.



Ik werd door Isabel gewaarschuwd dat het model heel erg oversized was, daarom besloot ik om de kleinste maat XS te maken en het zelf nog een klein beetje te versmallen. Als het dan nog te groot was dan kon ik het weggeven aan iemand anders. Deze trui is normaal voorzien als een kort model met 7/8ste mouwen. Nu als er iets is waar ik een hekel aan heb in de winter dan zijn het 7/8ste mouwen, het eerste wat ik besloot was dus om die te verlengen. Hiervoor meerderde ik nog een extra keertje bij de mouwen. Uiteindelijk voegde ik ook nog enkele centimeters aan voor-en achterpand toe om het geheel ook iets langer te laten komen.



De meerderingen aan de mouwen heb ik misschien niet 100% gedaan zoals het moest maar het is toch gelukt. De hals is trouwens onafgewerkt, in het patroon moet je die haken maar dat kan ik niet ;-).

Ik heb door dit patroontje in ieder geval terug zin gekregen om te breien, het eerste wat hier op de planning staat is het verderwerken aan een wintertrui waar ik vorig jaar aan begon.

De winnaars van de Give-away van het balpenelastiekje zijn
- facebook: Ivy
- blog: So naais
- instagram: Nathaliesneedle

Het was niet altijd duidelijk of de personen echt meededen of niet, dus als dit niet het geval was laat het dan zeker ook weten en ik trek een nieuw naampje. De winnaars mogen mij via het contactformulier contacteren en dan spreken we af.



Reacties

  1. Oh, ik hou van 3/4 mouwen ! Ideaal om te werken, want lange mouwen vind ik snel al te warm binnen ... maar ik snap het wel als je eenmaal buitenstapt, dan heb je toch een trui met te korte mouwen aan :-D
    Mooie wolkeuze, al moet ik je wel waarschuwen dat de Julia wol van Zeeman vrij snel pluist ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn trui zal normaal gezien vrij weinig op mijn werk gedragen worden (dat past niet onder mijn labojas met die vlindermouwen ;-) ) dus zijn lange mouwen zeker geen probleem
      Ik heb de julia vorig jaar al eens gebruikt dus ik ken het pluisjes probleem, maar ik wou deze keer bewust met een heel goedkope wol starten omdat ik niet zo goed wist of ik hem genoeg zou versmald hebben, vandaar dus de keuze voor zeeman

      Verwijderen
  2. Staat je geweldig! En ik vind hem veel mooier als hij niet oversized is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ook wel eigenlijk, die oversized trend is niet helemaal aan mij besteed vrees ik

      Verwijderen
  3. Toffe trui!! Nog korter lijkt me ook niet zo aangenaam in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Nog snel een jurkje

De dag voor we op reis vertrokken had ik nog wat tijd over (en het weer zat niet echt mee), nadat ik nog een uurtje was gaan fitnessen leek het maken van een jurkje mij wel een leuk tijdverdrijf.
Het stofje kocht ik oorspronkelijk om er de Osaka uit La maison victor mee te maken, maar de berichten op blogs en sociale media zorgden ervoor dat ik dat plan opborg. Maar in de nieuwste uitgave van het boekje stond ook een jurkje dat ik wel tof vond: de Genova. Het leek mij een ideaal jurkje om mee te nemen op verlof want het is luchtig, maar ook eentje dat ik nadien nog gemakkelijk kan dragen om te gaan dragen, want niet te bloot.





















Ik begon dus met het patroon over te tekenen. Omdat ik besloot om de hals af te werken met biais ipv beleg, betekende dit dat ik maar 4 patroondelen moest overtekenen. Nadat ik het bovenstuk nagemeten had, besloot ik om dit 3 cm te verlengen om het zo wat te kunnen laten bloezen aangezien het toch een vrij wijd patroontje is. Door mijn last minute wijziging van …

een beetje teveel stof

Ik wou heel graag eens een grafische trui voor mezelf proberen (die raakte nog niet op de blog) dus bestelde ik stof, per ongeluk veel stof zelfs en combineerde ik met een couponnetje rode french terry om wat contrast te bekomen, want dat is in. Het resultaat van dat experiment zie je hier ooit wel eens verschijnen als het op foto raakt ;-). Maar ik had dus teveel stof en aangezien sweaterstof veel plek inneemt kon mijn schuif niet meer toe... er drong zich dus een oplossing op.
Ik besloot om nog iets voor mijn zus te maken, een sweater kan iedereen wel gebruiken. Daarvoor nam ik een aantal la maison victor boekjes mee en ook wat modelletjes om te passen. Ze koos hierbij voor de Fenna. Nu hoorde ik al veel mensen vloeken op het maken van de punten en het laten doorlopen van de strepen op alle stukken. Toen ik dit aan mijn mama vertelde zei ze dat de voorkant het bijzonderste was en mijn zus waarschijnlijk ook enkel de voorkant had opgemerkt (wat bij mezelf het geval was geweest toen i…

ideetjes stelen op een ander

Bij Vlijtig Liesje zag ik een pam top afgewerkt met boordstof aan de mouwen en bij Emma en Mona een ander bloesje met boordstof onderaan, ik besloot ze dus op te tellen ;-). De Pam top past me goed maar eens iets anders is ook wel eens leuk. Het werd dus een Pam top hack. Ik knipte deze keer gewoon een ronde hals en dan dus de twee afwerkingen met boordstof. De mouwen werden driekwart mouwen omdat ik er niet meer uit kreeg.


Het stofje dat kocht ik een tijdje geleden bij Madeline, ik wou er een donna bloesje uit LMV uit maken maar de testversie beviel mij niet dus bleef dit stofje liggen, tot nu dus...
Een ideaal bloesje voor de lente, vrolijk maar nog niet te bloot. De foto's nam ik op het wetenschapspark niet zo ver van waar we wonen, leuk om de mooie verborgen plekjes te ontdekken.


Zij die de blog volgen zagen het bloesje al verschijnen in deze blogpost waar ik mijn naaikamer toon en sommigen konden het ook al bewonderen op het naaidagje dat Davina organiseerde.