Doorgaan naar hoofdcontent

linkparty: Tara knitting pattern Fibre Mood



Voor deze linkparty van fibremood was het de bedoeling dat we een patroon (naaien of breien) uit het nieuwe magazine zouden maken. Eentje dat nog niet uitgekomen was toen we het moesten maken.
De foto's van de breipatronen werden het eerst vrijgegeven. Moeilijk om dan al te beslissen of ik zou breien of naaien (beide mocht ook maar zoveel tijd had ik niet), maar aangezien het naaipatroontje pas enkele dagen voor ik op congres vertrok zou doorgestuurd worden (en die dagen al vrij goed gevuld waren), besloot ik voor breien te gaan.



Dit breipatroontje is er eentje voor naalden nr 8 en 10, het gaat dus snel vooruit. Gelukkig want anders was ik niet rondgeraakt op zo'n korte tijd. Zeker omdat ik halfweg het achterpand besloot om opnieuw te beginnen. Nu was ik net op tijd om alles af te krijgen en foto's te nemen voor we op een korte citytrip vertrokken

Breiwol kopen als het buiten over de 30 graden is, dat was ook iets nieuw, moeilijk kiezen dat kan ik je zeggen ;-). Geen idee of ik mijn keuze deze winter te zomers zal vinden of niet, maar ik ging hiervoor naar Zeeman en kwam thuis met grijze wol. Gelukkig was het op de dag dat ik de foto's nam een pak frisser. Aangezien deze julia wol normaal gezien voorzien is voor naald 7-8, breide ik deze trui met dubbele draad.



Ik werd door Isabel gewaarschuwd dat het model heel erg oversized was, daarom besloot ik om de kleinste maat XS te maken en het zelf nog een klein beetje te versmallen. Als het dan nog te groot was dan kon ik het weggeven aan iemand anders. Deze trui is normaal voorzien als een kort model met 7/8ste mouwen. Nu als er iets is waar ik een hekel aan heb in de winter dan zijn het 7/8ste mouwen, het eerste wat ik besloot was dus om die te verlengen. Hiervoor meerderde ik nog een extra keertje bij de mouwen. Uiteindelijk voegde ik ook nog enkele centimeters aan voor-en achterpand toe om het geheel ook iets langer te laten komen.



De meerderingen aan de mouwen heb ik misschien niet 100% gedaan zoals het moest maar het is toch gelukt. De hals is trouwens onafgewerkt, in het patroon moet je die haken maar dat kan ik niet ;-).

Ik heb door dit patroontje in ieder geval terug zin gekregen om te breien, het eerste wat hier op de planning staat is het verderwerken aan een wintertrui waar ik vorig jaar aan begon.

De winnaars van de Give-away van het balpenelastiekje zijn
- facebook: Ivy
- blog: So naais
- instagram: Nathaliesneedle

Het was niet altijd duidelijk of de personen echt meededen of niet, dus als dit niet het geval was laat het dan zeker ook weten en ik trek een nieuw naampje. De winnaars mogen mij via het contactformulier contacteren en dan spreken we af.



Reacties

  1. Oh, ik hou van 3/4 mouwen ! Ideaal om te werken, want lange mouwen vind ik snel al te warm binnen ... maar ik snap het wel als je eenmaal buitenstapt, dan heb je toch een trui met te korte mouwen aan :-D
    Mooie wolkeuze, al moet ik je wel waarschuwen dat de Julia wol van Zeeman vrij snel pluist ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn trui zal normaal gezien vrij weinig op mijn werk gedragen worden (dat past niet onder mijn labojas met die vlindermouwen ;-) ) dus zijn lange mouwen zeker geen probleem
      Ik heb de julia vorig jaar al eens gebruikt dus ik ken het pluisjes probleem, maar ik wou deze keer bewust met een heel goedkope wol starten omdat ik niet zo goed wist of ik hem genoeg zou versmald hebben, vandaar dus de keuze voor zeeman

      Verwijderen
  2. Staat je geweldig! En ik vind hem veel mooier als hij niet oversized is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ook wel eigenlijk, die oversized trend is niet helemaal aan mij besteed vrees ik

      Verwijderen
  3. Toffe trui!! Nog korter lijkt me ook niet zo aangenaam in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Nog snel een jurkje

De dag voor we op reis vertrokken had ik nog wat tijd over (en het weer zat niet echt mee), nadat ik nog een uurtje was gaan fitnessen leek het maken van een jurkje mij wel een leuk tijdverdrijf.
Het stofje kocht ik oorspronkelijk om er de Osaka uit La maison victor mee te maken, maar de berichten op blogs en sociale media zorgden ervoor dat ik dat plan opborg. Maar in de nieuwste uitgave van het boekje stond ook een jurkje dat ik wel tof vond: de Genova. Het leek mij een ideaal jurkje om mee te nemen op verlof want het is luchtig, maar ook eentje dat ik nadien nog gemakkelijk kan dragen om te gaan dragen, want niet te bloot.





















Ik begon dus met het patroon over te tekenen. Omdat ik besloot om de hals af te werken met biais ipv beleg, betekende dit dat ik maar 4 patroondelen moest overtekenen. Nadat ik het bovenstuk nagemeten had, besloot ik om dit 3 cm te verlengen om het zo wat te kunnen laten bloezen aangezien het toch een vrij wijd patroontje is. Door mijn last minute wijziging van …

een trui, een jurk,... neen dan toch een broek

Via een wedstrijd op Instagram won ik een patroontje van I am patterns en dit stofje van Chat Chocolat.  Toen ik dit stofje online op hun instagramaccount zag verschijnen wou ik het echt wel hebben, het leek mooi fel blauw. Toen ik het toegestuurd kreeg, bleek het een heel pak lichter te zijn van kleur. Nog altijd mooi, zeker en vast maar toch eventjes vreemd en jammer om zo'n groot verschil te zien. Maar op de foto's merk ik zelf hoe moeilijk het te fotograferen is.

Het stond al snel vast dat ik dit stofje niet zou gebruiken voor het patroontje dat ik won, zo'n opvallende print en dan nog opvallende mouwen, dat zag ik niet goedkomen. Maar er zijn natuurlijk nog patroontjes genoeg om uit te kiezen. Eerst dacht ik aan de solange, maar nadat ik er een paar nachtjes over geslapen had, leek zo'n opvallende print me toch wat veel om een volledige outfit (kleedje dus) uit te maken. Ik besloot om eindelijk eens het boek dat ik voor kerst van mijn zus kreeg uit de kast te neme…

Pattern testing: Aveiro cardigan Itch to Stitch

For English scroll down

Ik liet de meeste patroontests de laatste tijd passeren want ik wil wat meer naaien wat ik nodig heb en waar ik zin in heb. Maar een basic cardigan dat leek me wel een leuke aanvulling in de kleerkast.

Ik kon pas laat starten tijdens de testweek want ik moest nog een stofje vinden. In mijn stoffenkast zit vanalles maar een geschikt en goedkoop stofje om dit uit te proberen zat er niet meer in (ik ga echt niet knippen in een see you at six stofje voor een patroontest ;-) ). Ik trok dus naar het stoffenspektakel waar ik voor 8 euro, 2 meter stof op de kop kon tikken. En dan nog eens een donkerblauw stofje dat met de meeste kledij in mijn kast te combineren is, win-win dus. Wat voor soort stof het is? Geen idee, iets vrij synthetisch met voldoende rek en wat structuur.



De cardigan zelf zit snel in elkaar, op een tweetal uurtjes kon ik al pasfoto's doorsturen in de facebookgroep. De uiteindelijke combinatie die ik op deze foto's draag, kwam er eigenlijk per…