Doorgaan naar hoofdcontent

Man bag



Zoals stoffenspulletjes al liet vallen, staan er in Mijn tas 2 ook een aantal tassen die door onze mannen gebruikt kunnen worden. Ik duwde het boek dus in Peter zijn handen en liet hem kiezen. Hij koos Martha II (en ook nog de rugzak maar die zie ik nog niet direct zitten). Ik had nog een restje jeans en een restje van dit hemd en kon dus na een bestelling van wat fournituren bij K-bas aan de slag.

Op zich zit het model vrij snel in elkaar als je alles goed afmeet (en je kan wel raden dat ik toch wel heb mogen tornen, want jawel het zakje voor de balpennen zat verkeerd). Maar op een paar uurtjes tijd was er een tas.



Het spannendste vond ik om helemaal op het eind nog de holnieten te moeten laten bevestigen, ik blijf het haten, zaken die gaten maken en op het einde pas kunnen toegevoegd worden. Gelukkig kon ik op hulp van An rekenen bij Madeline de Stoffenmadam.




Deze tas is ideaal om een notitieboekje, wat pennen en een smartphone mee te vervoeren, ideaal voor vergaderingen enz dus. Ik ben vooral heel benieuwd hoe vaak deze tas gebruikt zal worden.



Alle stofjes en ook de tassenband (waar ik instant verliefd op was) komen van bij De Stoffenmadam, al het metaal dat je ziet (of niet ziet ;-) ) van bij K-bas (behalve de holnieten want die bleken te kort), het zwarte nikkel vind ik persoonlijk ideaal voor mannengerief.

Zoals je (niet zo goed) kan zien gebruikte ik een D-ring ipv passant aangezien ik die laatste stomweg vergat te bestellen en om de boel nu te laten liggen tot ik wel een bestelling deed, vond ik toch wat zonde. Ik ben wel van plan om bij mijn volgende bestelling eentje bij te bestellen en dit dan te wisselen.



Onlangs maakte ik ook nog uit een restje van dit jeansstofje een houtouw voor mijn wederhelft zijn sleutels. Van het houtouw dat hij gebruikte was de oorspronkelijke kleur niet meer te herkennen dus vandaar. Echt ideaal is het nog niet qua afmetingen, de sluiting zou nog net iets kleiner mogen, maar hij gebruikt het toch dagelijks, dus ik veronderstel dat het niet echt stoort.

Deze zomer maakte ik al eens een tas voor de bib-boeken, ik ben dus ook benieuwd of die eerste nog gebruikt zal worden of enkel deze nog uit de kast zal komen.

Eigenlijk ben ik totaal geen tassenmadam als het op naaien aankomt, maar het boek Mijn tas 2 en de patroontest voor Lieve van Girls in Uniform (nog eventjes geduld en het resultaat zie je hier) hebben mij toch de nodige schoppen onder mijn kont gegeven en het blijkt toch iets te zijn waar ik veel voldoening uithaal. Tijd om een volgend modelletje te kiezen dus.

Reacties

  1. Er staan ook deze keer weer supermodellen in deze tweede versie van Mijn Tas. Dit is een superhandig tas. Leuke stoere en stevige stof heb je er voor gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Jeans leek me inderdaad stevig en neutraal genoeg voor een man.

      Verwijderen
  2. leuke tas, ben ook nog steeds op zoek naar de ideale mannentas voor de mijne, maar dit model is te klein voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moeilijk te vinden inderdaad een ideale mannentas, deze is goed voor een vergadering zonder laptop, dus een schriftje, wat balpennen, brillendoos, powerbank, smartphone. Maar dan zit het wel goed vol dus ik denk dat ik sowieso nog eens op zoek moet naar een groter exemplaar ook.

      Verwijderen
  3. Toffe tas !!
    En wat is een houtouw? Foto?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik stuur je straks een foto door als we thuis zijn (want hij heeft het bij ;-) )

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.

Er werd nog eens genaaid!

  Als je de voorbije blogberichten bekijkt dan zou je denken dat ik mijn naaimachine verkocht heb en ingeruild heb voor wat breinaalden. Nu staan nog niet eens al mijn breiprojecten op de blog, maar mijn naaimachine die stond toch ook wel weer naar mij te lachen. Ik was de zin wat kwijt om te naaien, twee jaar met vrij veel thuiswerken maakten dat ik niet zoveel nodig had. En daarnaast verloor ik mij wat in perfectie zoeken door de foute accounts te volgen op social media. Enkele weken zo weinig mogelijk op instagram en facebook later, vond ik beetje bij beetje mijn sewing mojo terug.  De oorzaak van die terugkerende liefde was het maken van verjaardagskroontjes, maar die kan ik jullie nog niet tonen. Direct na de kroontjes nam ik een zak met restjes stof van een handtas bij de hand (ik toon je die zo dadelijk want ik zag net dat die de blog nooit haalde) en maakte ik op het gevoel een variant van de vinktas. Een tas die qua afmetingen gebaseerd is op de restjes die ik nog had en als d