Doorgaan naar hoofdcontent

Sunshine





Als ik mijn instagramfeed bekijk dan valt het op dat ik veel donkere kleren draag en maak. Zeker nu ik er op let dat alles wat bij elkaar past.
Het werd dus sowieso wel eens tijd om daar iets aan te gaan doen.

Toen we enkele daagjes naar zee gingen en het weerbericht 'regen' voorspelde, besloot ik om een sjaal te breien. Uit een boekje van mijn mama haalde ik een leuke stekencombinatie voor een cirkelsjaal en dus moest ik enkel nog op zoek naar enkele bolletjes wol. 


Zo sprongen we binnen in de lokale veritas winkel (het was wel eventjes wandelen want we moesten een dorpje verder). Beperkt door de naalddikte die ik wou gebruiken, koos ik uiteindelijk deze wol uit. Geel met een oranje + gouden glans in. Een kleur die direct het zonnetje in huis brengt.

Het lukte mij net niet om de sjaal helemaal af te breien aan zee, maar nog enkele avonden thuis en hij was wel af. Ideaal om te combineren met het rokje dat ik onlangs maakte. Of zoals op de foto's op een effen zwart kleedje. 

De kleur van de wol is moeilijk te fotograferen, het is geel met wat oranje en goud in. Nog mooier in het echt dan op foto. En dankzij het de korting die er toen op zat, ook helemaal niet duur.

De sjaal is al weken klaar en werd ook al graag en vaak gedragen, maar foto's dat lukte nog niet. Met alle stormen de laatste weken (en we zijn er nog niet van af) besloten we uiteindelijk om er eens snel foto's te nemen deze middag. Niet ideaal qua weer maar beter dan niets. 

Reacties

  1. Leuk zo'n cirkelsjaal, ook mooi kleurtje, perfect eye-catcher en accessoire bij je donkere garderobe.

    Heel herkenbaar trouwens, als ik op mijn instagram kijk, dan zie ik veel donkerblauwe tintjes, tenzij er een challenge van het een of ander tussen door fietst :-)

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! toen ik pas naaide, koos ik veel vaker vrolijkere stofjes uit, ik zou het terug vaker moeten doen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.

Er werd nog eens genaaid!

  Als je de voorbije blogberichten bekijkt dan zou je denken dat ik mijn naaimachine verkocht heb en ingeruild heb voor wat breinaalden. Nu staan nog niet eens al mijn breiprojecten op de blog, maar mijn naaimachine die stond toch ook wel weer naar mij te lachen. Ik was de zin wat kwijt om te naaien, twee jaar met vrij veel thuiswerken maakten dat ik niet zoveel nodig had. En daarnaast verloor ik mij wat in perfectie zoeken door de foute accounts te volgen op social media. Enkele weken zo weinig mogelijk op instagram en facebook later, vond ik beetje bij beetje mijn sewing mojo terug.  De oorzaak van die terugkerende liefde was het maken van verjaardagskroontjes, maar die kan ik jullie nog niet tonen. Direct na de kroontjes nam ik een zak met restjes stof van een handtas bij de hand (ik toon je die zo dadelijk want ik zag net dat die de blog nooit haalde) en maakte ik op het gevoel een variant van de vinktas. Een tas die qua afmetingen gebaseerd is op de restjes die ik nog had en als d