Doorgaan naar hoofdcontent

De liebster award


Vorig weekend werd ik door Miss Pixie genomineerd voor de Liebster Award. Dit is een virtuele award voor beginnende blogster en wordt een 'stokje' genoemd dat doorgegeven wordt tussen bloggers. Het is de bedoeling om zo de persoon achter de blog beter te leren kennen.

Dank je wel dus Stephanie voor de nominatie.
Het is de bedoeling dat ik de vragen die Stephanie stelde beantwoord en zelf enkele andere blogs nomineer waarvoor ik dan ook vragen opstel. Ook deze mensen geven dan de award door en zo wordt het 'stokje' doorgegeven.


liebster-award Made by Ellen..
Dit zijn de vragen die ik moest beantwoorden:
  1. Wie is jouw blogidool?

    Goh, 1 blogidool kiezen vind ik zo moeilijk. Maar als het dan toch moet dan kies ik voor Annick van My minniemie omdat zij de eerste blog was die ik echt begon te volgen en nog altijd niet beu ben ;-).

  2. Wat is voor jou het leukste aan bloggen?

    Ik begon met bloggen omdat ik mijn naaisels wou tonen en dat is nog altijd wat ik het leukste vind. Ik naai niet speciaal voor mijn blog maar vind het wel leuk om erover te kunnen schrijven en aan te geven waar de moeilijkheden zitten bij de patronen. Zelf vind ik het ook leuk om naaiblogs te lezen omdat je zo ook veel inspiratie opdoet en je weet dat je niet de enige bent die af en toe een avond met je tornmesje doorbrengt ;-).
    Het is wel nog extra leuk als mensen een berichtje schrijven onder een bepaalde post. Sinds ik zelf een blog heb probeer ik dat ook vaker te doen op andere blogs en ik probeer om altijd te antwoorden op wat mensen schrijven.

  3. Hoe/Waar schrijf jij jouw blogposts?

    De meeste van mijn blogposts zijn gewoon aan de livingtafel geschreven. Die van Amsterdam (zonder foto's dan wel) schreef ik in de auto op terugweg van Amsterdam op mijn smartphone. Meestal schrijf ik eerst de tekst en maak ik dan de foto's. Een bericht kan dus gerust enkele dagen blijven staan tot ik tijd heb om foto's te gaan nemen. De foto's zijn meestal thuis genomen omdat we niet altijd tijd hebben om op verplaatsing te gaan. Ik probeer er nu wel op te letten om ze niet meer met mijn smartphone te nemen, zodat de kwaliteit iets beter is.

  4. Vertel iets over je laatste aankoop.

    Het laatste wat ik kocht, is een supermooi stofje van Amelia Milano bij Mon Depot. Het is bedoeld voor een workshop Mantel en ik zag het stofje al bij An van Paspelpoezen. Dit is helemaal de kleur die ik zocht voor mijn mantel. Ik hoop het snel in de bus (allé ja dat zal er wel niet inpassen, dus ik zal het moeten afhalen bij de post) te krijgen.

  5. En over je laatste miskoop.

    Helaas onze nieuwe tv, we kochten die enkele maanden terug. Maar door de verbouwingen bleef hij in de doos (veilig opgeborgen), nu blijkt hij niet te werken en door de lange tijd ertussen geloven ze niet dat wij hem niet zelf kapot gemaakt hebben.
  6. Wat doe je om te ontspannen?

    Kledij maken. Soms heb ik eens nood aan een snel-klaar projectje en soms kan een project waarbij ik echt moet nadenken hetgene zijn dat ik nodig heb. Maar sowieso iets met mijn naaimachine. Ik vind het ontspannend om eventjes helemaal op te gaan in een projectje, zo denk ik niet aan de andere zorgen of taken die nog wachten.
  7. Waar mogen ze jou voor wakker maken?

    Als iemand problemen heeft of mij nodig heeft dan mag die mij uiteraard wakker maken maar voor koffiekoeken met verse koffie sta ik ook graag op.

  8. Wat wou je als kind worden later? En wat ben je uiteindelijk geworden?

    Wat ik als kind wou worden dat weet ik niet meer maar als tiener wou ik leerkracht chemie of biologie worden. Ik ging wel biomedische wetenschappen studeren met de bedoeling om daarna de lerarenopleiding te volgen, maar intussen doe ik een doctoraat. Ik ben toch niet voor de lerarenopleiding gegaan omdat ik vreesde dat ik moeite zou hebben met leerlingen waarbij motivatie ontbreekt.

  9. Welke filmrol had jij wel op jou willen nemen?

    Oei, ik kijk heel weinig naar films, dus dit is een heel moeilijke vraag. Als ik dan toch moet kiezen, dan kies ik voor het meisje uit the notebook omwille van de romatische scène in het bootje in de regen. Nu ik hieraan denk wil ik die film wel nog eens zien (maar eerst een nieuwe werkende tv dus), want het is alweer veel te lang geleden.

  10. Wat bestel je op restaurant?

    Als ik niet kan kiezen dan kies ik voor een slaatje geitenkaas. Dit is relatief gezond en ligt niet te zwaar op de maag als je daarna nog een dessertje wilt nemen.

  11. Op welk talent van iemand anders ben je stiekem jaloers?

    Ik maak graag mijn eigen kledij maar slaag er zelden in om de perfecte combinatie van kledij met juwelen, riemen enz te vinden. Ik kan dus zeker wel jaloers zijn op mensen waarbij hun outfit altijd af is en als die mensen dat dan nog voor een redelijk beperkt budget kunnen doen dan ben ik helemaal jaloers.
Mijn genomineerden zijn

De vragen die ik graag beantwoord zou zien zijn:
1. Wat zou je doen als je de lotto won?
2. Met welk TV-personage zou je graag eens op restaurant gaan?

3. In welke kleuren is je woonkamer geverfd?
4. Wat is je lievelingsboek en waarom?
5. Wat is je lievelingskledingstuk?
6. Wat at je deze ochtend als ontbijt?
7. Naar waar wil je volgend jaar op reis?

8. In welk seizoen voel je je op je best?
9. Wat lust je absoluut niet?
10. Zou je naar het buitenland willen verhuizen?
11. Doe je aan sport?


Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.


Reacties

  1. Leuk om je door deze vragen wat beter te leren kennen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ook wel eens leuk om een blogberichtje te schrijven op die manier

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.

Er werd nog eens genaaid!

  Als je de voorbije blogberichten bekijkt dan zou je denken dat ik mijn naaimachine verkocht heb en ingeruild heb voor wat breinaalden. Nu staan nog niet eens al mijn breiprojecten op de blog, maar mijn naaimachine die stond toch ook wel weer naar mij te lachen. Ik was de zin wat kwijt om te naaien, twee jaar met vrij veel thuiswerken maakten dat ik niet zoveel nodig had. En daarnaast verloor ik mij wat in perfectie zoeken door de foute accounts te volgen op social media. Enkele weken zo weinig mogelijk op instagram en facebook later, vond ik beetje bij beetje mijn sewing mojo terug.  De oorzaak van die terugkerende liefde was het maken van verjaardagskroontjes, maar die kan ik jullie nog niet tonen. Direct na de kroontjes nam ik een zak met restjes stof van een handtas bij de hand (ik toon je die zo dadelijk want ik zag net dat die de blog nooit haalde) en maakte ik op het gevoel een variant van de vinktas. Een tas die qua afmetingen gebaseerd is op de restjes die ik nog had en als d