Doorgaan naar hoofdcontent

book review #shoothetboek

één van de kerstgeschenkjes die ik kreeg was een boekenbon. Ik kon dus boeken kopen zonder mij schuldig te voelen. Een naaiboek had de meest logische keuze geweest maar ik kan nu al niet meer volgen met alle patroontjes die ik wil maken. Romans probeer ik zoveel mogelijk op mijn e-reader te lezen om plaats uit te sparen en een kookboek kreeg ik al. Dus koos ik voor een fotografie boek. Ik wou geen boek vol met technische termen waardoor ik de moed zou verliezen, dus koos ik voor het boek Shoot! van Anki van zilverblauw.
Het boek voldoet helemaal aan mijn verwachtingen, ik kon het helemaal doorlezen op één dag tijd en ben nu stap voor stap de DIY tips aan het uitvoeren. Hier vinden jullie alvast de eerste resultaten.

De opdracht die hierbij hoorde is om foto's te nemen en daarbij te kijken naar dingen die mij opvallen op mijn foto's. Mij valt het vooral op dat mijn foto's meestal nogal donker zijn in vergelijking met die in het boek. Nu zijn deze foto's grotendeels in of net na de kerstvakantie genomen waar voor mij gezelligheid centraal stond. Beelden vol natuurlijk licht zijn moeilijk te verkrijgen in dit seizoen.

Ik hoop alvast dat er nog een vervolg op komt met net iets moeilijkere opdrachtjes/uitleg zodat ik nog meer kan bijleren dan dat ik nu zal doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Pattern testing: Nivalis van sofilantjes

For English scroll down

De laatste tijd volgend de patroontests snel op elkaar. Ik zeg elke keer dat ik er wel eens enkele ga overslaan maar dan komt er eentje waar ik al lang naar uitkeek en geef ik toch toe... Maar spijt heb ik zeker niet!
Deze keer was dat het geval voor de Nivalis van sofilantjes. Een patroon dat al bestaat voor kinderen maar nu dus ook voor vrouwen. Eentje waarbij de colorblock optie mij heel erg aansprak en waarbij ik dus heel blij was dat ik die mocht testen. Een volgende keer probeer ik zeker de kraagoptie want die vind ik ook heel leuk, maar testen betekent dat je de opties test die je toegewezen krijgt, dus vandaar de gewone halsbies. Over die laatste kan ik trouwens zeggen dat die heel mooi plat valt bij mij, dus zeker geen klachten daarover.
Het was de eerste keer dat ik een full bust adjustment moest doen voor een patroontje, de uitleg vind je in de werkbeschrijving dus dat kwam helemaal goed en nu mijn patroondelen aangepast zijn kan ik die blijven herge…

een nieuwe winterjas

Zo'n dagje naaiweekend dat is niet alleen de ideale gelegenheid om veel stukken af te werken, in mijn geval dan vooral de iets simpelere stukken, maar ook om inspiratie op te doen. Zo was er iemand bezig met de jas uit de voorlaatste la maison victor te maken, een jas die mij wel aansprak maar waarvan ik het flapje achteraan niet zo graag zag. Zij maakte voor en achterkant gelijk en kon mij zo overtuigen van de jas. Ze liet ook de opgenaaide zakken weg. Ik ging dus voor een copy paste.

Het stofje kocht ik enkele jaren geleden op het stoffenspektakel in Kortrijk met de bedoeling er de cloé jas mee te maken. Maar na een testversie van dat model, dat ik eigenlijk nooit gedragen heb, belandde dat plan in de vuilbak. Aangezien ik genoeg stof had, besloot ik nu verder te werken met dit stofje in plaats van een nieuw te kopen, alleen de voering moest ik nog bijkopen.

Als voering koos ik voor French Terry (of dikke tricot zoals het verkocht werd door onze noorderburen op het stoffenspekta…

Nog snel een jurkje

De dag voor we op reis vertrokken had ik nog wat tijd over (en het weer zat niet echt mee), nadat ik nog een uurtje was gaan fitnessen leek het maken van een jurkje mij wel een leuk tijdverdrijf.
Het stofje kocht ik oorspronkelijk om er de Osaka uit La maison victor mee te maken, maar de berichten op blogs en sociale media zorgden ervoor dat ik dat plan opborg. Maar in de nieuwste uitgave van het boekje stond ook een jurkje dat ik wel tof vond: de Genova. Het leek mij een ideaal jurkje om mee te nemen op verlof want het is luchtig, maar ook eentje dat ik nadien nog gemakkelijk kan dragen om te gaan dragen, want niet te bloot.

Ik begon dus met het patroon over te tekenen. Omdat ik besloot om de hals af te werken met biais ipv beleg, betekende dit dat ik maar 4 patroondelen moest overtekenen. Nadat ik het bovenstuk nagemeten had, besloot ik om dit 3 cm te verlengen om het zo wat te kunnen laten bloezen aangezien het toch een vrij wijd patroontje is. Door mijn last minute wijziging van …