Doorgaan naar hoofdcontent

book review #shoothetboek

één van de kerstgeschenkjes die ik kreeg was een boekenbon. Ik kon dus boeken kopen zonder mij schuldig te voelen. Een naaiboek had de meest logische keuze geweest maar ik kan nu al niet meer volgen met alle patroontjes die ik wil maken. Romans probeer ik zoveel mogelijk op mijn e-reader te lezen om plaats uit te sparen en een kookboek kreeg ik al. Dus koos ik voor een fotografie boek. Ik wou geen boek vol met technische termen waardoor ik de moed zou verliezen, dus koos ik voor het boek Shoot! van Anki van zilverblauw.
Het boek voldoet helemaal aan mijn verwachtingen, ik kon het helemaal doorlezen op één dag tijd en ben nu stap voor stap de DIY tips aan het uitvoeren. Hier vinden jullie alvast de eerste resultaten.

De opdracht die hierbij hoorde is om foto's te nemen en daarbij te kijken naar dingen die mij opvallen op mijn foto's. Mij valt het vooral op dat mijn foto's meestal nogal donker zijn in vergelijking met die in het boek. Nu zijn deze foto's grotendeels in of net na de kerstvakantie genomen waar voor mij gezelligheid centraal stond. Beelden vol natuurlijk licht zijn moeilijk te verkrijgen in dit seizoen.

Ik hoop alvast dat er nog een vervolg op komt met net iets moeilijkere opdrachtjes/uitleg zodat ik nog meer kan bijleren dan dat ik nu zal doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Nog snel een jurkje

De dag voor we op reis vertrokken had ik nog wat tijd over (en het weer zat niet echt mee), nadat ik nog een uurtje was gaan fitnessen leek het maken van een jurkje mij wel een leuk tijdverdrijf.
Het stofje kocht ik oorspronkelijk om er de Osaka uit La maison victor mee te maken, maar de berichten op blogs en sociale media zorgden ervoor dat ik dat plan opborg. Maar in de nieuwste uitgave van het boekje stond ook een jurkje dat ik wel tof vond: de Genova. Het leek mij een ideaal jurkje om mee te nemen op verlof want het is luchtig, maar ook eentje dat ik nadien nog gemakkelijk kan dragen om te gaan dragen, want niet te bloot.

Ik begon dus met het patroon over te tekenen. Omdat ik besloot om de hals af te werken met biais ipv beleg, betekende dit dat ik maar 4 patroondelen moest overtekenen. Nadat ik het bovenstuk nagemeten had, besloot ik om dit 3 cm te verlengen om het zo wat te kunnen laten bloezen aangezien het toch een vrij wijd patroontje is. Door mijn last minute wijziging van …

een beetje teveel stof

Ik wou heel graag eens een grafische trui voor mezelf proberen (die raakte nog niet op de blog) dus bestelde ik stof, per ongeluk veel stof zelfs en combineerde ik met een couponnetje rode french terry om wat contrast te bekomen, want dat is in. Het resultaat van dat experiment zie je hier ooit wel eens verschijnen als het op foto raakt ;-). Maar ik had dus teveel stof en aangezien sweaterstof veel plek inneemt kon mijn schuif niet meer toe... er drong zich dus een oplossing op.
Ik besloot om nog iets voor mijn zus te maken, een sweater kan iedereen wel gebruiken. Daarvoor nam ik een aantal la maison victor boekjes mee en ook wat modelletjes om te passen. Ze koos hierbij voor de Fenna. Nu hoorde ik al veel mensen vloeken op het maken van de punten en het laten doorlopen van de strepen op alle stukken. Toen ik dit aan mijn mama vertelde zei ze dat de voorkant het bijzonderste was en mijn zus waarschijnlijk ook enkel de voorkant had opgemerkt (wat bij mezelf het geval was geweest toen i…

ideetjes stelen op een ander

Bij Vlijtig Liesje zag ik een pam top afgewerkt met boordstof aan de mouwen en bij Emma en Mona een ander bloesje met boordstof onderaan, ik besloot ze dus op te tellen ;-). De Pam top past me goed maar eens iets anders is ook wel eens leuk. Het werd dus een Pam top hack. Ik knipte deze keer gewoon een ronde hals en dan dus de twee afwerkingen met boordstof. De mouwen werden driekwart mouwen omdat ik er niet meer uit kreeg.

Het stofje dat kocht ik een tijdje geleden bij Madeline, ik wou er een donna bloesje uit LMV uit maken maar de testversie beviel mij niet dus bleef dit stofje liggen, tot nu dus...
Een ideaal bloesje voor de lente, vrolijk maar nog niet te bloot. De foto's nam ik op het wetenschapspark niet zo ver van waar we wonen, leuk om de mooie verborgen plekjes te ontdekken.

Zij die de blog volgen zagen het bloesje al verschijnen in deze blogpost waar ik mijn naaikamer toon en sommigen konden het ook al bewonderen op het naaidagje dat Davina organiseerde.