Doorgaan naar hoofdcontent

eindelijk een Rocco



Aangezien stof kiezen leuker is dan politici gaan verkiezen, gaf Pieke Wieke op verkiezingsdag korting. Stof kiezen was niet alleen leuker maar ook gemakkelijker, dat ging dus vlotjes. 

Ik zag dit stofje op de website staan, er stond bij dat het ideaal was voor een zomersweater. En aangezien het een kleurtje is die bij veel past, besloot ik om het te kopen. 



Rond de kerstperiode kocht ik eindelijk het Rocco patroon van zonen09. Er was toen een kortingsactie, wat ik wel tof vond. De patronen van zonen09 zijn echt hun geld waard maar dit patroon is er eentje voor een sweater en een joggingbroek en dat laatste kon ik eigenlijk niet gebruiken, dus vandaar dat ik op een korting had gewacht. Het patroon bleef sindsdien wat liggen omdat er nog zoveel op mijn lijstje stond, maar aangezien dit stofje twee mooie kanten heeft en de Rocco sweater ook een optie heeft met zakken waarin je die andere kant kan gebruiken, ging ik hiervoor. De drukknopen liet ik weg, ik zag het niet zo goed komen in deze stof.



Het is een sweater met ietsje meer werk aan dan pakweg een simpele Boi of Chess sweater, maar af en toe mag dat wel eens, een patroontje waaraan je rustig kan werken en op de details kan letten. En éénmaal de zak in elkaar zit is het eigenlijk niet meer werk dan een andere raglansweater. 



Ik ben niet 100% tevreden met het resultaat, ik denk dat de stof net iets te rekbaar is voor een trui met buidelzak. Hierdoor zakt alles vooraan iets teveel in  (zeker omdat manlief graag die zak ook echt gebruikt om zaken in te steken) en blijft de trui ook wat hangen aan hetgeen eronder gedragen wordt. Maar het is wel een trui die met veel te combineren valt, niet veel plek inneemt in de valies en sowieso een goeie test om een volgende versie te maken. 




Ik hoop alvast dat zonen09 nog eens een mannenpatroontje uitbrengt want die zijn toch schaars op de markt en ik vind het toch wel fijn om iets voor manlief te maken (en volgens mij vindt hij het ook fijn om iets te krijgen/dragen). Vooral een vest ofzo zou wel een handige aanvulling zijn. (al vindt hij een broek ook wel een tof idee denk ik ;-) )

Hieronder vind je op vraag van mijn wederhelft: de fotoshoot in versneld tempo terug ;-).


Reacties

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.

Er werd nog eens genaaid!

  Als je de voorbije blogberichten bekijkt dan zou je denken dat ik mijn naaimachine verkocht heb en ingeruild heb voor wat breinaalden. Nu staan nog niet eens al mijn breiprojecten op de blog, maar mijn naaimachine die stond toch ook wel weer naar mij te lachen. Ik was de zin wat kwijt om te naaien, twee jaar met vrij veel thuiswerken maakten dat ik niet zoveel nodig had. En daarnaast verloor ik mij wat in perfectie zoeken door de foute accounts te volgen op social media. Enkele weken zo weinig mogelijk op instagram en facebook later, vond ik beetje bij beetje mijn sewing mojo terug.  De oorzaak van die terugkerende liefde was het maken van verjaardagskroontjes, maar die kan ik jullie nog niet tonen. Direct na de kroontjes nam ik een zak met restjes stof van een handtas bij de hand (ik toon je die zo dadelijk want ik zag net dat die de blog nooit haalde) en maakte ik op het gevoel een variant van de vinktas. Een tas die qua afmetingen gebaseerd is op de restjes die ik nog had en als d