Doorgaan naar hoofdcontent

linkparty: Tara knitting pattern Fibre Mood



Voor deze linkparty van fibremood was het de bedoeling dat we een patroon (naaien of breien) uit het nieuwe magazine zouden maken. Eentje dat nog niet uitgekomen was toen we het moesten maken.
De foto's van de breipatronen werden het eerst vrijgegeven. Moeilijk om dan al te beslissen of ik zou breien of naaien (beide mocht ook maar zoveel tijd had ik niet), maar aangezien het naaipatroontje pas enkele dagen voor ik op congres vertrok zou doorgestuurd worden (en die dagen al vrij goed gevuld waren), besloot ik voor breien te gaan.



Dit breipatroontje is er eentje voor naalden nr 8 en 10, het gaat dus snel vooruit. Gelukkig want anders was ik niet rondgeraakt op zo'n korte tijd. Zeker omdat ik halfweg het achterpand besloot om opnieuw te beginnen. Nu was ik net op tijd om alles af te krijgen en foto's te nemen voor we op een korte citytrip vertrokken

Breiwol kopen als het buiten over de 30 graden is, dat was ook iets nieuw, moeilijk kiezen dat kan ik je zeggen ;-). Geen idee of ik mijn keuze deze winter te zomers zal vinden of niet, maar ik ging hiervoor naar Zeeman en kwam thuis met grijze wol. Gelukkig was het op de dag dat ik de foto's nam een pak frisser. Aangezien deze julia wol normaal gezien voorzien is voor naald 7-8, breide ik deze trui met dubbele draad.



Ik werd door Isabel gewaarschuwd dat het model heel erg oversized was, daarom besloot ik om de kleinste maat XS te maken en het zelf nog een klein beetje te versmallen. Als het dan nog te groot was dan kon ik het weggeven aan iemand anders. Deze trui is normaal voorzien als een kort model met 7/8ste mouwen. Nu als er iets is waar ik een hekel aan heb in de winter dan zijn het 7/8ste mouwen, het eerste wat ik besloot was dus om die te verlengen. Hiervoor meerderde ik nog een extra keertje bij de mouwen. Uiteindelijk voegde ik ook nog enkele centimeters aan voor-en achterpand toe om het geheel ook iets langer te laten komen.



De meerderingen aan de mouwen heb ik misschien niet 100% gedaan zoals het moest maar het is toch gelukt. De hals is trouwens onafgewerkt, in het patroon moet je die haken maar dat kan ik niet ;-).

Ik heb door dit patroontje in ieder geval terug zin gekregen om te breien, het eerste wat hier op de planning staat is het verderwerken aan een wintertrui waar ik vorig jaar aan begon.

De winnaars van de Give-away van het balpenelastiekje zijn
- facebook: Ivy
- blog: So naais
- instagram: Nathaliesneedle

Het was niet altijd duidelijk of de personen echt meededen of niet, dus als dit niet het geval was laat het dan zeker ook weten en ik trek een nieuw naampje. De winnaars mogen mij via het contactformulier contacteren en dan spreken we af.



Reacties

  1. Oh, ik hou van 3/4 mouwen ! Ideaal om te werken, want lange mouwen vind ik snel al te warm binnen ... maar ik snap het wel als je eenmaal buitenstapt, dan heb je toch een trui met te korte mouwen aan :-D
    Mooie wolkeuze, al moet ik je wel waarschuwen dat de Julia wol van Zeeman vrij snel pluist ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn trui zal normaal gezien vrij weinig op mijn werk gedragen worden (dat past niet onder mijn labojas met die vlindermouwen ;-) ) dus zijn lange mouwen zeker geen probleem
      Ik heb de julia vorig jaar al eens gebruikt dus ik ken het pluisjes probleem, maar ik wou deze keer bewust met een heel goedkope wol starten omdat ik niet zo goed wist of ik hem genoeg zou versmald hebben, vandaar dus de keuze voor zeeman

      Verwijderen
  2. Staat je geweldig! En ik vind hem veel mooier als hij niet oversized is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ook wel eigenlijk, die oversized trend is niet helemaal aan mij besteed vrees ik

      Verwijderen
  3. Toffe trui!! Nog korter lijkt me ook niet zo aangenaam in de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Inderdaad, in de winter wil ik wel wat 'bedekking'.

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

slow sewing

Het is niet van mijn gewoonte om traag te gaan bij het naaien, ik werk meestal vrij goed door, maar deze keer niet. Ik moet eerlijk toegeven dat de vele stappen van dit patroon er voor iets tussenzaten, ik had geen zin in prutsen, want zo zag het eruit. Dus stelde ik uit, tot ik er echt wel aan moest beginnen, en zelfs dan bleef ik traag zijn en uitstellen.  Gelukkig bleken de tekeningen erger dan de realiteit en viel het goed mee.  Het stofje is een zacht linnen stofje dat ik vorig jaar online bij Toverstof kocht, ik wou er een losse broek uit maken, maar besloot dat een jaartje uit te stellen aangezien de herfst al naderde. Nu bleek dit stofje ideaal te zijn voor dit bloesje, lekker zacht en soepel. En het past op veel, dat ook. Ik veranderde niet zoveel aan het patroontje, behalve dat ik het enkele cm's verlengde en de volant dubbelde omdat het anders zo onafgewerkt leek in mijn ogen. Omzomen kon ook maar dit leek me toch mooier.  Het bloesje was uiteindelijk op zondag af, foto&

pattern hack: Rea top

Van zodra ik de Rea dress van Bel'etoile zag, dacht ik 'dat moet ook lukken als top'. Nu bleek ik in mijn voorraad nog een mooi stofje liggen te hebben. Doordat er een stukje beschadigd was, bleek de lap stof niet meer groot genoeg voor de kleedjesvariant, maar dus wel ideaal om de top eens te proberen. Ik ging wat op het gevoel te werk bij het inkorten, de zoom maakte ik hiervoor gewoon recht. Dit deed ik omdat ik de top sowieso in mijn broek zou dragen, te los is niet helemaal mijn ding, vandaar. Verder deed ik alles zoals het patroon voorschrijft. Doordat ik hier geen lint moest keren, ging het zelfs verrassend vlot. Het stofje bleek heel teer te zijn, waardoor er nog een paar kleine beschadigingen door speldjes bijkwamen. Maar in ruil is het wel een heel erg zacht stofje. Ideaal voor de vele thuiswerkdagen die eraan komen. Een webcam moeten opzetten is geen probleem hiermee. Ik heb voorlopig nog niet genoeg van de Rea dress, er volgen er

het laatste stukje op de rol

Onlangs kocht ik voor het eerst stofjes bij The sewing loft. Eigenlijk vooral omdat hun mondmaskerpaneeltjes wel mooi waren, maar ik kon het niet weerstaan om toch ook nog een stofje bij te kopen. Ik kocht voldoende van dit stofje om er een solaris top uit te maken. In het pakje zat echter een beetje meer stof en een briefje dat ik het einde van de rol kreeg. Altijd tof natuurlijk. Dus besloot ik om optimaal gebruik te maken van het stofje.  Het is niet dat ik kleedjes te kort heb, maar echt heel erg zomerse exemplaren heb ik nog niet zoveel. Ik had dus zin in een kleedje voor tropische dagen. En besloot om er zelf eentje samen te stellen. Het bovenstukje is de sleeveless versie van de Sahara top/dress van Bella Sunshine Designs. Als rokdeel besloot ik de volledige lengte van wat ik overhad te rimpelen. Dit kwam kwam lengte vrij goed uit voor een lange jurk die nog praktisch is zodat ik er niet over val.  Ik ben alvast tevreden met mijn kleedje. Ik besloot het diezelfde middag nog aan