Doorgaan naar hoofdcontent

Blogtour: Tamarillo van Cherry designs




De blogmeet dat is echt iets tof, een hele avond tetteren met gelijkgestemde zielen, gegarandeerd een succes. Ik denk dat onze mannen maar al te content zijn dat we dat tetteren op een ander gaan doen, want meer dan 30 vrouwen samen dat moet toch wat lawaai geven ;-).

Bij de blogmeet horen ook buitenkansjes en dit was er eentje van. Stephanie, beter gekend als Juffrouw Kersjes, deed ons een metertje tricot uit haar webshop cadeau om haar nieuwe patroontje uit te maken. Aangezien ik mezelf al ingeschreven had voor de testronde van dit patroontje (en het heel spijtig vond dat ze mijn maat niet meer nodig had) ging ik hier graag op in.
Ik klikte haar webshop open en koos voor tricot, het eerste stofje dat ik toen zag, sprak mij zo aan dat ik zelfs niet meer verder zocht. Het is er eentje van Art Gallery. Echt een hele mooie kwaliteit, echt heel zacht! Na het wassen ziet het zwart er wel een beetje pluiziger uit, ik heb dat wel vaker met zwart/wit stofjes, mensen met wastips mogen die gerust achterlaten want ik ben ervan overtuigd dat het aan mij ligt ;-) (ik stak het stofje een nachtje in water met azijn en waste met een wasmiddel voor donkere kleuren op 30 °C).






Na een testversie als pyjamatop kon ik besluiten dat de matentabel van dit patroon heel goed klopt. Ik maakte dan nog een extra halterversie (deze zal hier later op de blog verschijnen) en besloot dan om ook uit deze stof een halterversie te maken omdat die mij het allerbeste zit. Mits wat puzzelen kreeg ik die vlot uit mijn metertje.





Het patroontje is echt heel duidelijk uitgelegd en zit heel snel in elkaar. Deze is met een stretchsteek op de naaimachine gemaakt aangezien je geen enkele naad ziet, hoera daarvoor, en is toch op een avondje af geraakt.

Er is natuurlijk nog meer, Juffrouw kersjes veranderde van naam, je kan haar nu terugvinden onder Cherry Design, de focus ligt nu helemaal op patronen, workshops en interieur. Het patroontje van deze top is helemaal gratis te downloaden om de nieuwe site te vieren, als dat niet super is.

Neem ook zeker eens een kijkje bij de rest

stofje: De Stoffenmie





De blogmeet was uiteraard meer dan alleen maar het krijgen van een stofje, hier kan je een eerste verslagje lezen en later volgt er zeker en vast nog meer. Er volgt al zeker opnieuw een post over een naaisel in andermans miskoop stofje, iets uit het stofje dat ik van op de prijzentafel kreeg en op het eind van de zomer (21 augustus) opnieuw het resultaat van de sew challenge.



Het stofje en patroontje kreeg ik inderdaad, ik beloofde hier ook over te bloggen maar alleen om dat ik er volledig achter sta. Het stofje mocht ik ook zelf kiezen uit haar shop, dus dat is er uiteraard eentje dat ik graag zie.

Reacties

  1. Mooi! Een perfect patroontje voor de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh waw, hélemaal fan van dat stofje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie keuze, dat is inderdaad een erg leuk stofje!! Heerlijk zomers topje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie versie van de Tamarillo! Wastip: ik gebruik alleen ecologisch wasmiddel. Ook goed nakijken of er niet te veel bleekmiddel in het product zit. Je kan ook minder wasmiddel gebruiken en een scheutje azijn toevoegen tijdens het wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal idd eens overstappen op ecologisch wasmiiddel. Bedankt voor het top patroon en de stof!

      Verwijderen
  5. Heel mooi in halterversie! Dat van dat pluizen heb ik helaas ook altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi alweer! staat je geweldig! En dat stofje is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt! ik ben ook heel tevreden met het stofje, online kiezen is toch altijd een beetje een gok

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.

Er werd nog eens genaaid!

  Als je de voorbije blogberichten bekijkt dan zou je denken dat ik mijn naaimachine verkocht heb en ingeruild heb voor wat breinaalden. Nu staan nog niet eens al mijn breiprojecten op de blog, maar mijn naaimachine die stond toch ook wel weer naar mij te lachen. Ik was de zin wat kwijt om te naaien, twee jaar met vrij veel thuiswerken maakten dat ik niet zoveel nodig had. En daarnaast verloor ik mij wat in perfectie zoeken door de foute accounts te volgen op social media. Enkele weken zo weinig mogelijk op instagram en facebook later, vond ik beetje bij beetje mijn sewing mojo terug.  De oorzaak van die terugkerende liefde was het maken van verjaardagskroontjes, maar die kan ik jullie nog niet tonen. Direct na de kroontjes nam ik een zak met restjes stof van een handtas bij de hand (ik toon je die zo dadelijk want ik zag net dat die de blog nooit haalde) en maakte ik op het gevoel een variant van de vinktas. Een tas die qua afmetingen gebaseerd is op de restjes die ik nog had en als d