Doorgaan naar hoofdcontent

workshop Thea




Enkele maandjes geleden schreef ik mij in voor een workshop Thea in de Stoffenkamer in Gent. Ik kwam nog niet zo vaak in de stoffenkamer maar voor deze gelegenheid wou ik zeker langsgaan want de workshop zou gegeven worden door mevrouw Zonen09 herself.



Er waren achteraf gezien ook nog enkele voordelen aan de stoffenkamer, als eerste hun service waarbij je patronen op A0 kan laten printen (ik haat A4 plakken) en het feit dat je een code kreeg waarmee je korting had op Thea stofjes.
Zo kocht ik twee stofjes. Eentje vond ik bij nader inzien iets te stijf maar dit effen jeansstofje leek mij ideaal. Het is geen glad stofje maar eerder een doodgewoon stofje dat toch soepel valt. Dit had als voordeel dat ik minder problemen had met glijdende stofjes tijdens het stikken.

Meestal kies ik in een workshop ook alle opties die er kunnen maar deze keer werden het toch korte mouwen. Het leek me gewoon zonde om nu een bloesje te maken dat dan vervolgens (hopelijk) enkele maanden in de kast zou blijven hangen. Nu ben ik heel blij met de lengte van de mouwen.



Ik viel tussen twee maten in en koos voor de kleinste. Achteraf twijfel ik of ik niet nog een maatje kleiner had mogen maken, of toch in ieder geval de rugplooi weglaten. Ik ga alvast nog een versie maken zonder rugplooi en eventueel met rugnepen bij te tekenen. Ik kocht een nieuw stofje voor een bescheiden prijsje bij De Stoffenkamer, want vooraleer ik in mijn duurdere stofjes knip wil ik echt 100% mijn ding gevonden hebben.

Deze versie zal ik zeker en vast dragen hoor want de combinatiemogelijkheden van effen jeans zijn groot, wat ook de reden was dat ik het stofje koos.



De workshop zelf dan, die was super. Sharon zelf is een heel rustige om uitleg van te krijgen, iemand die tussendoor ook een babbeltje komt doen. De Stoffenkamer zelf heeft ook een mooie workshop ruimte en de lunch en dessert die Sharon voorzien had, was ook een leuke plus.

De workshop is intussen ook al enkele weken achter de rug, maar tijd vinden om foto's te nemen was toch een uitdaging. Ik wou mijn Thea graag combineren met een witte broek wat ervoor zorgde dat alle dagen waarop het geregend had (en zo waren er wel een aantal) wegvielen, want tja een witte broek daar zie je elk spatje op natuurlijk.


Ik hoorde al van enkele mensen dat ze moeite hadden met reageren op mijn blogposts en dat spijtig vonden. Ik probeer te achterhalen waar het aan ligt en of ik een oplossing vind. Je kan altijd een reactie achterlaten op mijn facebookpagina tot ik een oplossing vind. 

Reacties

  1. Whaw meid, die blouse is prachtig. Ik twijfel al een tijdje om de Thea te maken... misschien toch maar eens een workshop volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan je de workshop qua gezelligheid alleen maar aanraden maar verder is de handleiding super duidelijk en staan er ook filmpjes op Sharon haar Instagram dus zeker doenbaar zonder

      Verwijderen
  2. hele mooie bloes! Patroon heb ik hier ook al een tijdje maar nog niet van gekomen om ze te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Hopelijk vind je snel een gaatje om erin te vliegen

      Verwijderen
  3. O die Thea staat je prachtig, leuk stofje gekozen ook. Ik maakte enkele jaren geleden van de tienertheo een Thea voor dochter. Ze is te klein ondertussen. Misschien moet ik de Thea toch maar aankopen als ik deze zie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh dank je wel voor het compliment! Aangezien Thea geen afzonderlijke kraag heeft zit ze eigenlijk vrij snel in elkaar in vergelijking met een Theo dus zeker en vast een aanrader.

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje, laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat jullie over mijn blog en naaisels vinden.

Populaire posts van deze blog

Een stapel gebreide FO's

Het is precies eeuwen geleden dat ik hier nog iets neerschreef maar het leek me wel leuk om deze keer toch nog eens kort iets te schrijven. Voor degene die meer brei-avonturen willen volgen, ga zeker een kijkje nemen op mijn youtube kanaal. Op de foto hierboven zie je wat ik af had voor de laatste aflevering: een Pippin sweater, een Forest walk cowl (de grijze), een cargill cowl (degene met de kleuren die in elkaar overgaan), een paar scrappy stripy socks en een paar 'doodgewone' sokken. Dit is de 'cargill cowl' van de Creabea, ik mocht deze preview breien voor haar. Ik ben heel blij met het eindresultaat maar het patroon zelf vond ik onvoldoende uitgeschreven om de steek zonder filmpje te kunnen volgen. Het ligt vermoedelijk aan mezelf dat ik dit niet zo fijn vind maar ik geef het toch maar mee. Het garen is rico creative melange wonderball, ik heb nog vrij veel over dus wil er ooit nog een bijpassende muts uit maken.  Het paar sokken dat je links op de foto ziet (zond

Blogtour: Tamarillo van Cherry designs

De blogmeet dat is echt iets tof, een hele avond tetteren met gelijkgestemde zielen, gegarandeerd een succes. Ik denk dat onze mannen maar al te content zijn dat we dat tetteren op een ander gaan doen, want meer dan 30 vrouwen samen dat moet toch wat lawaai geven ;-). Bij de blogmeet horen ook buitenkansjes en dit was er eentje van. Stephanie, beter gekend als Juffrouw Kersjes , deed ons een metertje tricot uit haar webshop cadeau om haar nieuwe patroontje uit te maken. Aangezien ik mezelf al ingeschreven had voor de testronde van dit patroontje (en het heel spijtig vond dat ze mijn maat niet meer nodig had) ging ik hier graag op in. Ik klikte haar webshop open en koos voor tricot, het eerste stofje dat ik toen zag, sprak mij zo aan dat ik zelfs niet meer verder zocht. Het is er eentje van Art Gallery. Echt een hele mooie kwaliteit, echt heel zacht! Na het wassen ziet het zwart er wel een beetje pluiziger uit, ik heb dat wel vaker met zwart/wit stofjes, mensen met wasti

naaien met restjes: zakdoeken

De meeste onder ons kennen het wel, een uitpuilende restjesbak. Zeker als je zelf geen mini's thuis rondlopen hebt om met deze restjes te kleden (en dan nog veronderstel ik dat je voor kinderen nog andere stofjes koopt dan alleen die restjes). Met een aantal van de soft cactus stofjes die ik voor hemden gebruikt had, heb ik stoffen zakdoeken gemaakt. Vorige winter deed ik dat al een eerste keertje met het restje van dit hemd en deze gaan nog steeds mee. Ik was die op 60°C met de rest van de zakdoeken en ze blijven ok. Uiteraard zijn ze waarschijnlijk de eerste keer een beetje gekrompen, maar het zijn zakdoeken dus dat maakt niet zoveel uit. Dit jaar koos ik voor een restje van dit hemd . Doordat ik de kraag twee keer heb moeten knippen om mijn eigen stommiteiten recht te zetten, was het restje dat nog overschoot te klein om er nog iets deftig mee te maken. Het stofje is ook niet zo gemakkelijk te combineren met andere stofjes, dus ideaal om zakdoeken uit te maken.